lördag 21 april 2012

Seriefestivalen

Nästa helg den 27-29/4 är det dags för Stockholms Internationella Seriefestival som äger rum på Kulturhuset. Jag kommer finnas på plats för att signera Smålands mörker vid Galagos bord, och jag och mina vänner i Världens Ende kommer även att närvara.

På fredagen inviger jag en skyltfönsterutställning med artefakter ur Smålands mörker på Sveriges bästa seriebutik, Staffars Serier på Bellmansgatan 26a.

På kvällen är det gemensam releasefest för Smålands mörker och Anneli Furmarks bok Jordens medelpunkt. Den äger rum på Kägelbanan och börjar klockan 19. Inträdet är gratis.

På lördagen deltar jag i ett seminarium under titeln "Angeläget och svårt" där jag och Simon Gärdenfors pratar om våra nya serieromaner. Det äger rum på Kulturhuset, Studio 3 klockan 14.